vineri, 20 ianuarie 2017

Rolul educatorului in scoala


Şcoala are un rol esenţial în pregătirea tinerilor pentru viaţă. O şcoală responsabilă trebuie să respecte o serie de condiţii şi criterii. În primul rând trebuie să gândim că este răspunzătoare educaţional şi civic, pentru ceea ce produce în şi pentru societate. În al doilea rând o astfel de şcoală, „dă seama” de rezultatele produse, cu alte cuvinte este capabilă să-şi recunoască, să-şi planifice şi să-şi evalueze resursele în termeni de scopuri şi rezultate. Pentru a deveni responsabilă, ea trebuie să respecte o serie de condiţii şi criterii, să-şi revizuiască scopurile, atitudinile, să-şi evalueze periodic rezultatele.
Şcoala este o „organizaţie care învaţă”, dar nu e totdeauna şi un loc al învăţării: şcolile rezistente la noutate şi la schimbare, nu sunt cu siguranţă un astfel de loc, organizaţiile care învaţă sunt flexibile, adaptabile, inovatoare şi responsabile.



Rolul educatoarei in procesul instructiv-educativ presupune in primul rand transmiterea de noi cunostinte pentru copilul prescolar. Asumarea de catre educatoare a cestui rol presupune intelegerea faptului ca fiecare copil invata intr-un mod aparte si are nevoi de cunoastere diferite. Angajati in activitati de invatare, copiii sunt incurajati sa gandeasca singuri, sa ia decizii si sa gaseasca solutii pentru problemele intalnite.

Educatoarea este si organizatorul activitatii de joc a copilului, activitate in care se poate angaja uneori ca partener, insa intotdeauna observa, asista si regleaza conduita de joc a copiilor. Observarea activitatii ludice este pentru educatoare prilej de cunoastere a identitatii copiilor, a trairilor emotionale si a experientelor de viata traite, a calitatii cunostintelor, fapt care ii permite adaptarea si diferentierea modalitatilor de relationare individuala cu fiecare copil.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu